יום ראשון, 13 במרץ 2016

למעצבים: טיפים לעבודה עם לקוחות

בין אם אתם חברה המעניקה שרותי עיצוב אתר למגוון לקוחות או פרילנסרים המחפשים פרויקטים מזדמנים, קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם בתחום עיצוב אתר.

 

אל תראו בעבודה עם הלקוח "סטוץ" חד פעמי

עיצוב אתר הוא לרוב פרויקט שמסתיים כעבור זמן מסוים, אבל זו טעות למהר להתנתק מהלקוח מיד בסיום הפרויקט. הקפידו על יחסים טובים על הלקוח גם אחרי שסיימתם לבנות ולעצב לו אתר. טעות שהרבה עסקים ללא ניסיון עושים היא להשקיע מאמצים גדולים בחיפוש לקוחות חדשים, תוך הזנחה ואיבוד הלקוחות הישנים. הלקוחות הקבועים הם אלו שידאגו להכנסה קבועה. לכן, שמרו על קשר עם הלקוחות.

אל תתביישו להציע עדכונים בתשלום

הציעו ללקוח שתתחזקו ותעדכנו לו את האתר, את עמוד הפייסבוק, את רשימות התפוצה אל הלקוחות וכו'. אם שיתוף הפעולה ביינכם היה מוצלח והוליד אתר מרשים, יש סיכוי לא קטן שהלקוח יצטרך אתכם גם בעתיד.

שמרו על מוניטין חיובי

בישראל כולם מכירים את כולם, והדבר נכון גם לגבי עיצוב אתרי אינטרנט. שמרו על מוניטין טוב, זהו הערך הכי יקר שלכם. אל תזלזלו בלקוחות, אל תספקו להם עבודה שלא מכבדת את עצמה. אף אחד לא רוצה לסגור עסקה עם מישהו שיש לו שם רע.

היו מסודרים

אולי אין לכם תוכנה לשימור קשרי לקוחות, אבל שמרו על תיעוד מסודר וגיבוי של כל התיקיות עם הלקוחות, כולל המחירים שגביתם מהם וכל מידע אחר שנראה לכם רלוונטי.

אל תתביישו לגבות

חלק חשוב מכל עסק הוא גבייה. כשאתם סוגרים עסקה עם לקוח עבור עיצוב אתרי אינטרנט, הקפידו להגיד בהתחלה את תנאי התשלום שלכם ולהיות ברורים ככל האפשר עם הלקוח.

היו זהירים לגבי עסקות חליפין

יהיו לקוחות שיציעו לכם שרות שהם יספקו לכם תמורת העיצוב. עיצוב אתרי אינטרנט מצריך זמן והשקעה ולעיתים עסקה כזו מסתיימת במפח נפש, פשוט מאוד בגלל שאחד הצדדים לא מכבד את הצד שלו. מאוד יתכן שאתם עוסקים עסקה עם מישהו עצלן שפשוט לא יהיה לו כוח לספק לכם את מה שהוא הבטיח. קל מאוד להתחמק מעסקאות אלו.

במקרה כזה אתם פשוט תרגישו מרירים, זועפים, נבגדים ו"סופר פראיירים" ולא יהיה נעים לכם לומר כלום. עסקאות חליפין מיועדות רק למי שאתם באמת סומכים עליו, מישהו עם משמעת עצמית ואמינות. גם אם מדובר בחבר טוב, בבן משפחה או במכר בעבודה – האם זה מישהו שאתם באמת סומכים עליו שיעמוד בצד שלו בעסקה?

מאמרים מומלצים נוספים:

אין תגובות:

פרסום תגובה